Flash
 
Font + Font - Kazalo strani
Prijava / Odjava
Išči

Izpis gradiva

Naslov:OGLAŠEVANJE TOBAČNIH IZDELKOV
Avtorji:Milatič, Tomaž (Avtor)
Mumel, Damijan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno


Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Zgodovina tobaka sega v čas vsaj 1000 let pred našim štetjem. Tobak se je ob odkritju Amerike začel hitro širiti po vsem svetu in tako so se prve cigarete pojavile v Španski Sevilji v sedemnajstem stoletju, ter se hitro prijele skoraj povsod po Evropi. Moderna cigareta pa je nastala konec 19. stoletja in sicer z izumom stroja za zvijanje cigaret. Izum in kasnejša popularizacija cigarete sta šele v dvajsetem stoletju pripeljala do pojava sofisticirane oblike oglaševanja. Upor proti tobaku se je pričel s posamezniki, ki so povzdignili svoj glas proti tobaku. Leta 1924 so v Angliji predstavili možno povezavo med snovmi v tobačnem dimu in rakom. To je bil pričetek boja proti tobaku in zakonskih omejitev tobačni industriji. Pomembne oglaševalske kampanje tobačne industrije so kampanje znamke Marlboro, Camel ter Lucky strike. Te znamke so želele povečati svojo priljubljenost z različnimi nemoralnimi sporočili, različnimi ikonami, pokroviteljstvi športnih dogodkov ter želele vplivati na odjemalce s prefinjenim oblikovanjem embalaže. Svoje izdelke so oglaševale neposredno ter posredno s spretnimi tehnikami oglaševanja. Tobačni izdelki so se pričeli pojavljati tudi v filmih, kjer so jih uporabljale filmske zvezde. Temu pojavu pravimo »zvezdniško indosiranje«. Oglaševanje tobačnih izdelkov je pod strogim nadzorom zdravstvene, tržne, delovne ter carinske inšpekcije, ki so za svoje delo odgovorne Ministrstvu za zdravstvo, Ministrstvu za gospodarstvo, ter Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve. Med protikadilske kampanje v Sloveniji uvrščamo kampanje Rdečega križa Slovenije, Zveze za kontrolo tobaka v Sloveniji (SZTK), po drugi strani pa tudi zakonodajo, ki daje pravno zaščito nekadilcem v Sloveniji. Pomembna je tudi internacionalna kampanja »TRUTH«, ki uporablja vse od ostrega humorja do visoke tehnologije, da bi vključila najstnike. Tobačna Ljubljana je slovensko trgovsko podjetje, ki se ukvarja s prodajo tobačnih izdelkov, tako v obliki grosistične kot maloprodajne dejavnosti. Odgovorna je za slovensko tržišče v okviru družbe Imperial Tobacco. Učinkovitost proti tobačnih kampanj se iz leta v leto povečuje, kar kažejo rezultati individualnih anket EUROBAROMETRA. Opozorila na škatlicah cigaret, ki vsebujejo sliko so najbolj učinkovita.
Ključne besede:Tobak, cigarete, oglaševanje cigaret, tobačne kampanje, protikadilske kampanje, zveza za kontrolo tobaka, Tobačna Ljubljana, pravna zaščita nekadilcev
Leto izdaje:2011
Založnik:[T. Milatič]
Izvor:Maribor
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
COBISS_ID:10733852  Novo okno
UDK:659.1
Število ogledov:1240
Število prenosov:126
Datoteke:.pdf  VS_Milatic_Tomaz_1983.pdf (985,12 KB)
Metapodatki:XML  RDF-CHPDL  DC-XML  DC-RDF
Področja:EPF
Skupna ocena: (0 glasov)
Vaša ocena: Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share
Podobna dela*:

* postavite miškin kazalec na naslov, da dobite opis ali kliknite na naslov za polni izpis


Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj